لإنشاء هوية مكانية لمتاجر الملابس الداخلية بلومنج، كان الهدف
الأساسي هو تحديد سياق نشاط بيع الملابس الداخلية في الثقافة المحلية.
على عكس الثقافة الغربية ، ترتبط الملابس الداخلية بالخصوصية
والحماية وليس بالتعزيز البدني والتعبير عن الجسم. لترجمة هذا المفهوم إلى حيز
مادي ، يحتفل التصميم بفلسفة الحواس المحتوية
.
يستمد هذا المفهوم إلهامه من الحجاب
التقليدي ، حيث
تتمثل الفكرة في خلق تجربة بصرية متعددة الطبقات من خلال تصفية نطاق الرؤية من
خلال شاشات القماش الشفافة. توفر هذه الفكرة فرصة لخلق الخصوصية وتسمح للعملاء
بالتسوق بحرية.
To create a spatial identity for Blooming
lingerie stores, the primary objective was to contextualize the activity of
selling lingerie in the local culture.
In contrast to the western culture,
lingerie is associated with privacy and protection rather than physical
enhancement and expression of the body. To translate this concept into a
physical space the design celebrates the philosophy of ‘Contained Sensuality’.
The concept takes its inspiration from the
traditional ‘Veil’, where the idea is to create a layered visual experience by
filtering the scope of vision through translucent fabric screens. This idea
provides an opportunity to create privacy and allows the customers to shop with
freedom.